LGS 2025 sınavı, öğrencilerin müfredatı ne kadar iyi kavradıklarını ve sınav stresini ne ölçüde yönetebildiklerini test eden hayati bir aşama olarak, Türkiye genelinde gerçekleştirildi. Bu yıl, sınav formatındaki değişiklikler ve soru dağılımlarındaki farklılıklar, öğrenciler ve veliler arasında farklı yorumlara neden oldu. Peki, bu yılki LGS sınavı gerçekten zor muydu, yoksa beklenenden daha kolay mı geçti? İşte öğrencilerden gelen yorumlarla birlikte Türkçe, İnkılap, Din Kültürü, Yabancı Dil, Matematik ve Fen Bilgisi derslerine dair detaylar.
Bu yıl Türkçe soruları, öğrencilerin okuma becerilerini ve dil bilgisi kurallarını ne kadar iyi öğrendiklerini ölçmeye yönelikti. Birçok öğrenci, anlam derinliği gerektiren soruların oldukça dikkatlice hazırlandığını ifade ederken, bazıları ise bu soruların alıştıkları standartların dışında olduğunu belirtti. Özellikle paragraflar üzerinden yapılan sorular, öğrencilerin metinleri anlama yeteneğini test etmek için tasarlanmıştı. Öğrenciler, genel olarak soru sayısının artırılmış olmasının sınavı daha zor hale getirdiğini düşündüklerini dile getirdiler. Ancak birçok öğrenci, bu soruların bilgiye dayalı değil, düşünme becerisini ölçen türden olduğunu düşündüklerini belirtmesi durumunda, sınavın zorluğu hakkında farklı görüşler oluştu.
Matematik branşındaki sorular ise öğretmenler ve öğrenciler tarafından en çok tartışılan konuların başında geldi. Bazı öğrenciler, geçmiş yıllara göre daha kolay buldukları matematik sorularının, problem çözme becerilerine daha az odaklandığını düşündüler. Ancak bir grup öğrenci, bazı soruların karmaşık yapısının onları düşündürdüğünü, bu nedenle tam olarak odaklanamadıklarını ifade etti. Çarpanlara ayırma, denklem çözme ve geometri sorularının yanı sıra, günlük hayattan örnekler veren sorular da dikkat çekti. Öğrencilerin çoğu, sınavda takıldıkları yerler olduğunu itiraf etti; ancak bazıları da doğru stratejilerle bu zorlukları aşabildiğini belirtti.
Yabancı Dil dersindeki sorular, çoğu öğrencinin önem verdiği bir alan oldu. Öğrenciler, İngilizce sorularının genel kültür ve dil bilgisi bilgilerini ölçmekte iyi bir denge sağladığı kanaatine vardılar. Okuma parçalarının zorluk derecelerinin normalin üzerinde olduğunu düşünen öğrenciler, kelime bilgisi kısmının da bir miktar zorlayıcıydı. Birçok öğrenci, sınavda belirli bir kelime dağarcığına sahip olmanın önemini vurguladı. Bu yıl, İngilizce dersinin temel bilgiler üzerine odaklandığı ve öğrencilerin daha iyi performans göstermesini sağladığı belirtilirken, bazıları bu soruların düşük ortalamalar ile kategoriye girebileceğini düşündü.
İnkılap ve Din Kültürü derslerinde ise tarihsel bilgiler ve kavramlarla hazırlanan sorular dikkat çekti. Öğrenciler, bu derslerin sınavda genellikle kapsayıcı ve anlayış gerektiren konusu nedeniyle zorlayıcı olabileceğini ancak verilen bilgilere hakim olanların bu sorularda zorlanmayacaklarını belirttiler. İnkılap konusunda özellikle Cumhuriyet Devrimi’ne dair sorular ve temel kavramları anlama yeteneği üzerinde duruldu. Din Kültürü sorularında ise dinî bilgilerle ilgili yapılan yorumlar ve temel prensiplerin öğrenilmesi gerektiği belirtildi. Genel olarak, bu derslerde soruların içerik olarak öğrencilerin bilgi birikimini yeterince sınayabildiği gözlemlendi.
Fen Bilgisi kısmında ise doğa bilimleri ve teknoloji konularına yönelik hazırlanan sorular dikkat çekiciydi. Öğrencilerin çoğu, bu derstein soruların mantık yürütmeye dayalı olduğunu ve geçmiş yıllara göre daha kavramsal olduğunu düşündüler. Özellikle deneysel sorular ve grafik yorumlama açısından yapıcı bulgular elde eden öğrenciler, bu bölümden oldukça memnun kaldıklarını ifade ettiler. Testin birçok öğrenciyi zorladığı ve bazı soruların çok düşündürdüğü ancak şanslı olanların iyi bir şekilde yanıtlama fırsatı bulduğunu düşünüyorlar.
Sonuç olarak, 2025 LGS sınavı birçok farklı yorum ve değerlendirmeye neden oldu. Öğrenciler, genel itibariyle sınavda zorlanmadıklarını ancak belirli konularda daha fazla çalışmaları gerektiğini dile getirdiler. Herkesi etkileyen stres algısı ve kaygılarının, sınav performanslarını farklı şekilde etkilediği gözlemlendi. Gelecekteki sınav süreçleri için alınacak derslerin bu tür yorumlarla daha iyi değerlendirilmesi gerektiği, hem öğrenciler hem de veliler için önemli bir sonuç olarak öne çıkıyor.